ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt czasowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:15:33

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Marta Wojarz

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Sposób załatwienia

Zameldowanie na pobyt czasowy  na stanowisku pracy

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85 
pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

1.Wypełniony i podpisany formularz "zgłoszenie pobytu czasowego " (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) 
2. dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
3. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub budynku (może być: umowa cywilno - prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika

Czas realizacji

niezwłocznie

Opłaty

1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego
 
2. 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt czasowy działa przez pełnomocnika)
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstęnemu, zstęnemu lub rodzeństwu.
 
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
 
3. 17,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej zameldowanie na pobyt czasowy lub jej pełnomocnika.

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Uwagi

Zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "zgłoszenie pobytu czasowego" Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy
 
Osoba zgłaszająca pobyt czasowy może otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na własny wniosek. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
 
W przypadku zmiany miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Czynnośći tej można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu czasowego.

Podstawa prawna

- ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 657 z późn. zm.)

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz.1257 z późn. zm.)

- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.)
 
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017, poz. 2411 z późn. zm.)
 
- ustawa z dnia 29sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2016 r. poz. 922 zpóźn. zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony