Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:15:33
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Marta Wojarz
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85
pokój nr 8
ul. Browarna 85
pokój nr 8
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Sposób załatwienia
Zameldowanie na pobyt czasowy na stanowisku pracy
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85
pokój nr 8
ul. Browarna 85
pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
1.Wypełniony i podpisany formularz "zgłoszenie pobytu czasowego " (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
2. dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
3. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub budynku (może być: umowa cywilno - prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku
2. dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
3. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub budynku (może być: umowa cywilno - prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika
Czas realizacji
niezwłocznie
Opłaty
1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego
2. 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt czasowy działa przez pełnomocnika)
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstęnemu, zstęnemu lub rodzeństwu.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
3. 17,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej zameldowanie na pobyt czasowy lub jej pełnomocnika.
Tryb odwoławczy
nie przysługuje
Uwagi
Zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "zgłoszenie pobytu czasowego" Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy
Osoba zgłaszająca pobyt czasowy może otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na własny wniosek. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
W przypadku zmiany miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Czynnośći tej można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu czasowego.
Podstawa prawna
- ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 657 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz.1257 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz.1257 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017, poz. 2411 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 29sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2016 r. poz. 922 zpóźn. zm.)