ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcychDrukuj informacjęSprawa: Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Szczegóły informacji

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko ds. oświaty

Ogłoszono dnia: 2012-12-11 09:58:57

Termin załatwienia

zaświadczenie o wpisie - w terminie 7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku decyzja o odmowie wpisu lub wykreśleniu z rejestru - w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Anna Wójtowicz

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg, ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg, pok. nr 4

Telefon kontaktowy

55 234 18 84 wew. 39

Adres e-mail

anna.wojtowicz@gminaelblag.pl

Sposób załatwienia

Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić:
1/ gminy;
2/ osoby fizyczne;
3/ osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016, poz. 1829) i wymaga wpisu do rejestru do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Rejestr obejmuje placówki świadczące usługi na terenie Gminy Elbląg.
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Elbląg.
Wójt Gminy dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Przed dokonaniem wpisu do rejestru Wójt Gminy dokonuje wizytacji lokalu w celu ustalenia czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowywania i opieki nad dziećmi.
W przypadku spełnienia wymogów określonych w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i rozporządzeniach wykonawczych, Wójt wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.
Zaświadczenie zawiera następujące dane:
  1)   nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
  2)   datę i numer wpisu do rejestru;
  3)   formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
  4)   nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
  5)   miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
Wójt odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
  1)   podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  2)   wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
  1)   złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
  2)   nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  3)   przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
 

Miejsce odbioru

Osobiście w Urzędzie Gminy Elbląg, ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg, pok. nr 4 lub za pośrednictwem poczty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

Wymagane Dokumenty

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2016 r., poz. 157 z późn. zm.):
1)       w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2)       numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
3)       oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
4)       w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
5)       oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
6)       w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL.
Wnioskodawca zgodnie z art. 28 ust. 3 ww. ustawy wraz z wnioskiem przedstawia do wglądu dowód dokonania opłaty za wpis do Rejestru lub składa jego kopię.

Czas realizacji

zgodnie ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz.1257).

Opłaty

Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.Obecnie wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 500 zł (podstawa prawna: Uchwała Nr XXI/148/2012 Rady Gminy Elbląg z dnia 18 października 2012 roku w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Elbląg (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego z 19 listopada 2012 r., poz. 3066).
Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Elbląg nr : 95 1440 1101 0000 0000 1393 4697 z dopiskiem opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub w kasie Urzędu.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

Tryb odwoławczy

Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej. 
 
Od w/w decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Wójta Gminy Elbląg w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
 
 

Uwagi

Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub złozonych dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Po otrzymaniu informacji, o której mowa powyżej, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.

Podstawa prawna

1) Ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2016, poz. 157 z późn. zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz.U. 2014 r., poz. 925 z późn. zm.).
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257).
4) Uchwała Nr XXI/148/2012 Rady Gminy Elbląg z dnia 18 października 2012 roku w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Elbląg (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego z 19 listopada 2012 r., poz. 3066). 
5) Uchwała Nr XXI/149/2012 Rady Gminy Elbląg z dnia 18 października 2012 roku w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami.
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony