ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie pobytu czasowegoDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie pobytu czasowego

Szczegóły informacji

Zgłoszenie pobytu czasowego

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:30:43

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki

Osoba kontaktowa

Dominika Sałek, Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85 
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Adres e-mail

ewidencja@gminaelblag.pl

Sposób załatwienia

Zmieniasz czasowo miejsce zamieszkania ? Pamiętaj, że jeśli jeśli mieszkasz czasowo dłużej niż 3 miesiące pod konkretnym adresem – zamelduj się tam na pobyt czasowy. Wtedy nadal możesz mieć meldunek w miejscu swojego pobytu stałego.  Możesz to zrobić przez Internet albo w urzędzie gminy.
 
Pamiętaj, że możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
 
Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Swojego pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. Pamiętaj, że pełnomocnik musi mieć przy sobie dokument tożsamości.
 
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:
  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Po dokonaniu zamledowania na pobyt czasowy żaświadczenie wydawane jest wyłącznie na wniosek za opłatą - zaświadczenie to ważne jest do chwili upływu terminy zameldowania na pobyt czasowy.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

  • JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi własność przedmiotowego lokalu – w oryginale – do wglądu , na przykład:
    • umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
    • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, numer księgi wieczystej,
    • decyzja administracyjna,
    • orzeczenie sądu,
  • jeśli jest to nowo wybudowany budynek – odbiór budynku w oryginale – do wglądu,
  • formularz zgłoszenia pobytu stałego   – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
  •  pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
  •  dowód osobisty pełnomocnika lub paszport

Czas realizacji

Urzędnik zamelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.
Po zameldowaniu na pobyt czasowy możesz wnioskować o wydaie zaświadczenia o zameldowaniu.

Opłaty

Usługa zameldowania jest bezpłatna.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:
  • na pobyt czasowy wydawane jest wyłącznie na wniosek za opłatą - 17 zł,
  • opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. Nie podlega opłacie skarbowej udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

Każdy, kto mieszka w Polsce podlega obowiązkowi meldunkowemu.
 
Obowiązek meldunkowy obywateli polskich polega na:
  • zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
  • wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
  • zgłoszeniu wyjazdu za granicę,
  • zgłoszeniu powrotu z wyjazdu z zagranic.
 
Pamiętaj! Możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. u. z 2019 r. poz. 1781)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Elblągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marta Wojarz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dominika Sałek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-10 13:30:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marta Wojarz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-10 13:30:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dominika Sałek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-08-18 11:22:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4475 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony