ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ustalenie/ potwierdzenie numeracji porządkowej budynkuDrukuj informacjęSprawa: Ustalenie/ potwierdzenie numeracji porządkowej budynku

Szczegóły informacji

Ustalenie/ potwierdzenie numeracji porządkowej budynku

Wydział: Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2020-07-23 09:28:57

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Celina Marzec, pok. nr 35

Miejsce załatwienia

Wniosek  należy złożyć w Sekretariacie pokój nr 20 lub przesłać pocztą na adres Urzędu.
Wniosek można złożyć wypełniając formularz usługi na platformie ePUAP dla Urzędu Gminy.

Telefon kontaktowy

55 234 18 84 wew. 45

Sposób załatwienia

1. Złożenie wypełnionego wniosku.
2. Otrzymanie zawiadomienia o nadanym numerze porządkowym budynku lub informacji o potwierdzeniu numeru porządkowego budynku.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elblag
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg 
pokój nr 35

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku.
- W przypadku położenia na nieruchomości więcej niż jednego budynku lub konieczności nadania więcej niż jednego numeru - dane o położeniu obiektu wraz z naniesionym wejściem do budynku (kopia mapy zasadniczej z inwentaryzacją powykonawczą budynku lub projekt zagospodarowania działki)
- Kserokopia pełnomocnictwa
 
lub
2. Wniosek o wydanie potwierdzenia nadanej numeracji porządkowej budynku.

Opłaty

1. Nadanie numeru porządkowego nie podlega opłatom.
2. Opłata skarbowa: 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Nie ma zastosowania.

Uwagi

Jeżeli ustalenie numeru porządkowego dla budynku następuje na wniosek właściciela lub osoby faktycznie władającej nieruchomością, o fakcie oznaczenia nieruchomości numerem porządkowym zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Zgodnie z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, oraz Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ustala się numery porządkowe oraz prowadzi ewidencję numeracji i nazw ulic i placów.
Numer porządkowy ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. cytowanej wyżej ustawy, właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym i nazwą miejscowości. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeksu wykroczeń, „Kto będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany. Tej samej karze podlega, kto nie dopełnia obowiązku oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości”.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
2. Art. 47a i 47b ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.
3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Elblągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-07-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Celina Marzec
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-07-23 09:27:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Celina Marzec
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-07-23 09:28:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Celina Marzec
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-18 13:19:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2573 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony