Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stałyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stałySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-10-10 12:20:11
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85
pokój nr 8
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Sposób załatwienia
Wydanie poświadczenia zameldowania na pobyt stały na stanowisku pracy
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
wypełniony druk "zgłoszenie pobytu stałego" - wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku pobranym w referacie
- zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca
- dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
- wojskowy dokument osobisty
w przypadku cudzoziemca:
- karta pobytu lub zezwolenie na pobyt
- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
- decyzja o nadaniu statusu uchodźcy
- zgoda na pobyt tolerowany
w przypadku cudzoziemca, obywatela UE:
- karta pobytu obywatela UE lub zezwolenie na pobyt
- dokument potwierdzający uprawnienia do lokalu budynku (umowa najmu, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej)
w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku
Czas realizacji
niezwłocznie
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
nie przysługuje
Uwagi
brak
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U.z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
3 .Ustawa z dnia 28 lipca 2011r. o zalegalizowaniu pobytu niektórych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej polskiej oraz o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemców ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ustawy o cudzoziemcach ( Dz.U. z 2011r. Nr 191, poz. 1133)
4. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz o wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin ( Dz.U. z 2006 r. Nr 144, poz. 1043 z późn. zm.)
5. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności
i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz.U. z 2010 r. Nr 257, poz. 1743 z późn. zm.)
7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty ( Dz.U. z 2007 r. Nr 24, poz. 146 z późn. zm.)
8. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta Uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą ( Dz.U. z 2004 r. Nr 140, poz. 1480 z późn. zm.)
9. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji 12 sierpnia 2003 r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku ( Dz.U. z 2003 r. Nr 150, poz. 1461 z późn. zm.)
10. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów państwowych ( Dz.U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.)