Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomościSzczegóły informacji
Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomości
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2020-07-23 09:28:57
Termin załatwienia
do 30 dni
Osoba kontaktowa
Celina Marzec
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elblag
ul. Browarna 85
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg
pokój nr 35
pokój nr 35
Złożenie wnioksu: sekretariat, pokój nr 20
Telefon kontaktowy
55 234 18 84 wew. 45
Sposób załatwienia
1. Złożenie wniosku właściciela o nadanie numeru. Załącznik do wniosku: kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub poinwentaryzacyjnej w skali nie mniejszej niż 1: 10000 lub kopia projektu zagospodarowania działki.
2. Wydanie zawiadomienia o nadaniu numeracji porządkowej nieruchomości.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elblag
ul. Browarna 85
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg
pokój nr 35
pokój nr 35
Wymagane Dokumenty
Oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym następuje z urzędu lub na wniosek właściciela (zarządcy) nieruchomości.
1. Wniosek właściciela o nadanie numeru.
2. Kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub poinwentaryzacyjnej w skali nie mniejszej niż 1: 10000 lub kopia projektu zagospodarowania działki.
2. Kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub poinwentaryzacyjnej w skali nie mniejszej niż 1: 10000 lub kopia projektu zagospodarowania działki.
Dodatkowo:
1. Dotyczy budynku istniejącego - kopia zawiadomienia o zakończeniu budowy w przypadku budowy zakończonej niedawno.
Opłaty
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy
Nie ma zastosowania.
Uwagi
Zgodnie z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, oraz Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ustala się numery porządkowe oraz prowadzi ewidencję numeracji i nazw ulic i placów.
Numer porządkowy ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. cytowanej wyżej ustawy, właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym i nazwą miejscowości. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeksu wykroczeń, „Kto będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany. Tej samej karze podlega, kto nie dopełnia obowiązku oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości”.
Podstawa prawna
art. 47a ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne oraz § 5 ust. 8 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów