Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z pobytu stałego

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:27:28

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Dominika Sałek, Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85 
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Adres e-mail

ewidencja@gminaelblag.pl

Sposób załatwienia

Dokonanie wymeldowania z pobytu stałego

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony i podpisany druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"
2. Dowód osobisty
3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
- dowód osobisty pełnomocnika

Czas realizacji

niezwłocznie

Opłaty

za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego pobiera się opłatę w wysokości 17,00 zł 
 
17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszającas wymeldowanie działa przez pełnomocnika)
Opłata skarbowa za złożonie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Uwagi

Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego obowiązany jest się wymeldować.
 
Od 31 grudnia 2012 r. wprowadzono możliwość "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu.
 
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego można złożyć w formie pisemnej lub formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
 
Wymekldowanie z miejsca pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 - Kodeks Postęowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2016r. poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglągu jego dowodu osobistego.

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności  ( Dz.U. z 2022, poz. 1191 z późn zm.)
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skrbowej (Dz.U. 2021 r. poz. 192 z późn. zm.)
3.Rozporzadzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.z 2017r., poz. 2411 z późn. zm.)
4. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.)
56. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.)
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Elblągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
M.Wojarz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
D.Sałek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-10 13:27:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marta Wojarz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-10 13:27:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Wojarz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-08-09 13:28:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6454 raz(y)