Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zgłoszenie pobytu czasowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:30:43
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki
Osoba kontaktowa
Dominika Sałek, Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85
pokój nr 8
ul. Browarna 85
pokój nr 8
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Adres e-mail
cMKOaafNDS2uY6X6vQmKkZu+jZtz/ZiWBP+dRh+W3Pgya8jtqkptuNSQ6NOjHCHZ8gcpq99gusYT7ifJb0muSOJfW92Q6bRisFEmuifdVg3LTO9zofkJwmctY7OXq2V4
Sposób załatwienia
Zmieniasz czasowo miejsce zamieszkania ? Pamiętaj, że jeśli jeśli mieszkasz czasowo dłużej niż 3 miesiące pod konkretnym adresem – zamelduj się tam na pobyt czasowy. Wtedy nadal możesz mieć meldunek w miejscu swojego pobytu stałego. Możesz to zrobić przez Internet albo w urzędzie gminy.
Pamiętaj, że możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Swojego pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. Pamiętaj, że pełnomocnik musi mieć przy sobie dokument tożsamości.
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:
- nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
- mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Po dokonaniu zamledowania na pobyt czasowy żaświadczenie wydawane jest wyłącznie na wniosek za opłatą - zaświadczenie to ważne jest do chwili upływu terminy zameldowania na pobyt czasowy.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
- JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi własność przedmiotowego lokalu – w oryginale – do wglądu , na przykład:
- umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
- odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, numer księgi wieczystej,
- decyzja administracyjna,
- orzeczenie sądu,
- jeśli jest to nowo wybudowany budynek – odbiór budynku w oryginale – do wglądu,
- formularz zgłoszenia pobytu stałego – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy,
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport
Czas realizacji
Urzędnik zamelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.
Po zameldowaniu na pobyt czasowy możesz wnioskować o wydaie zaświadczenia o zameldowaniu.
Opłaty
Usługa zameldowania jest bezpłatna.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:
- na pobyt czasowy wydawane jest wyłącznie na wniosek za opłatą - 17 zł,
- opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. Nie podlega opłacie skarbowej udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Każdy, kto mieszka w Polsce podlega obowiązkowi meldunkowemu.
Obowiązek meldunkowy obywateli polskich polega na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu za granicę,
- zgłoszeniu powrotu z wyjazdu z zagranic.
Pamiętaj! Możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. u. z 2019 r. poz. 1781)