Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:49:21
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Dominika Sałek, Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85 ,
pokój nr 8
ul. Browarna 85 ,
pokój nr 8
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Adres e-mail
gZNy+qQv7p3bH3ny+LuTtGu3zO8N+YbDowR3YAD1hU7uvPP83DZyvIJpZaBAAYUw/TYZlsHPDC9mAc0AybHmDg==
Sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego"
Dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu)
Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu)
Czas realizacji
niezwłocznie
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
Brak - czynność materialno - techniczna.
Uwagi
1. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywającego poza terytorium RP- dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
3. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
4. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego - zaświadczenie o utracie dowodu osobistego wydaje się na żądanie .
5. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej niż przez 2 miesiące.
6. Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
7. W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz. 671 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu (Dz.U. z 2020 r. poz. 31)