Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wydanie decyzji wygaszającej lub cofającej zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydział: Sprawy dotyczące sprzedaży napojów alkoholowych
Ogłoszono dnia: 2008-09-30 09:58:41
Termin załatwienia
1. Bez zbędnej zwłoki najpóźniej w ciągu 14 dni od złożenia wniosku o wygaśnięcie zezwolenia. 2. Bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu i potwierdzeniu nieprzestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które obligują do cofnięcia zezwolenia z urzędu.
Osoba kontaktowa
Inspektor- I piętro, pokój 33, telefon (0-55) 234-18-84 w.48
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
Telefon kontaktowy
Inspektor- I piętro, pokój 33, telefon (0-55) 234-18-84 w.48
Sposób załatwienia
- Złożenie wniosku bądź zaistnienie okoliczności wymienionych w przepisach (patrz: uwagi i uzupełnienia)
- Analiza sytuacji
- Przygotowanie właściwej decyzji
- Uregulowanie należności
- Wydanie decyzji
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek przedsiębiorcy wskazujący przyczynę wygaśnięcia zezwolenia– Załącznik nr 4
2. Gromadzenie niezbędnych dokumentów dotyczących danej sprawy.
Czas realizacji
1. Bez zbędnej zwłoki najpóźniej w ciągu 14 dni od złożenia wniosku o wygaśnięcie zezwolenia.
2. Bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu i potwierdzeniu nieprzestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które obligują do cofnięcia zezwolenia z urzędu.
Opłaty
10 zł – za wydanie decyzji administracyjnej
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Elbląg.
Uwagi
1. Zezwolenie wygasa w przypadku:
· likwidacji punktu sprzedaży,
· upływu terminu ważności zezwolenia,
· zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
· zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
· niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonana opłaty za korzystanie z zezwolenia w odpowiedniej wysokości w wyznaczonym terminie.
Decyzję wygaszającą zezwolenie z urzędu wydaje się w przypadku:
· upływu terminu ważności zezwolenia,
· niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonania opłaty za korzystanie z zezwolenia w odpowiedniej wysokości
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niezłożenia oświadczenia lub niedokonania opłaty, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
2. Podstawą do cofnięcia zezwolenia są dokumenty potwierdzające nieprzestrzeganie przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w przypadkach poniżej wyszczególnionych:
1) nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:
a) sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
b) sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art. 14 ust. 3 i 4 ustawy,
2) nieprzestrzegania określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych,
3) powtarzającego się, co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego,
4) wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł,
5) przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 111 ust. 4 ustawy,
6) popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,
7) orzeczenia, wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie, może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o jego cofnięciu.
Podstawa prawna
· Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (teks jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zmianami),
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami),
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, ze zmianami),