Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:15:33

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Sposób załatwienia

Wydanie poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące na stanowisku pracy

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85 
pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

wypełniony druk "zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" -  wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku pobranym w referacie
- dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
- wojskowy dokument osobisty lub zgłoszenie do rejestracji przedpoborowych
w przypadku cudzoziemca
- w przypadku ruchu bezwizowego: dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, karta pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub na osiedlenie się, bądź decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnoty Europejskiej
- w przypadku ruchu wizowego: wiza
w przypadku cudzoziemca, obywatela UE:
- karta pobytu obywatela UE albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy
- dokument potwierdzający uprawnienia do lokalu lub budynku (umowa najmu, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej).
w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku

Czas realizacji

niezwłocznie

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Uwagi

W dniu 31 grudnia 2012 r. weszła w zycie ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw, na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego, obejmujących:
- zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
- likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
- likwidację obowiązków właścicieli, sołtysów, dozorców, administratorów domów oraz zakładów pracy do weryfikowania wypełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art 33 par. 2 Kodeksu postępowania administracyjnego;
wprowadzenie możliwości "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca stałego pobytu lub czasowego pobytu trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu;
- wydłużenie terminu na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych dla obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskwym oraz przedkładania wojskowego dokumentu osobistego;
- wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu z 3 do 6 miesięcy.
ponadto ww ustawą przesunięto termin wejścia w życie ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych i ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności na dzień 1 stycznia 2015 r. Zaś zniesienie obowiązku meldunkowego przewidziano z dniem 1 stycznia 2016 r.

Podstawa prawna

Art. 9, 26, 29 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 933 z późn. zm.)

- § 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.)

- ustawa z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm)

- ustawa z dnia 13.06.2003r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2006 r., Nt 234, poz. 1694 z późn. zm)

- ustawa z dnia 14.07.2006r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz o wyjeżdzie z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2006r. Nr 144, poz. 1043 z późn. zm.)

- Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z2013r. poz.267z późn. zm.)

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30.01.2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. z 2007r., Nr 24, poz. 146 z późn. zm.)

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1.06.2004r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą (Dz.U.z 2004r. Nr 140, poz. 1480 z późn. zm.)

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnetrznych i asdministracji z dnia 12.08.2003r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku (Dz.U. z 2003r. Nr 150, poz.1461 z późn. zm)

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłąszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r. poz. 1475 z późn. zm.)

Załączniki