Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały w drodze decyzji administracyjnej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:36:25
Termin załatwienia
Zgodnie z KPA
Osoba kontaktowa
Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
ul. Browarna 85
pokój nr 8
ul. Browarna 85
pokój nr 8
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
- wypełniony formularz "zgłoszenie pobytu stałego"
- wniosek - załącznik nr 2
- dokument stwierdzający tożsamość
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- wniosek - załącznik nr 2
- dokument stwierdzający tożsamość
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego gdy osoba jest wymeldowana
- dokumenty np. w przypadku nowo wybudowanego budynku - akt własności gruntu, nadanie numeru budynku, umowa na dostawę prądu i wody
Czas realizacji
Zgodnie z procedurą administracyjną
Opłaty
10 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej
17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji administracyjnej
Uwagi
Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem.
Strona może brać udział w postęowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postęowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz. 267) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego.
Postęowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąić zameldowanie.
Podstawa prawna
1. ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz.U. Nr 2010 r. Nr 217, poz.1427 z późn. zmianami)
2. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.)
3. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 1628 z późn. zmianami)
4. Rozporządzenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r., Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)
2. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.)
3. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 1628 z późn. zmianami)
4. Rozporządzenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r., Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)