Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 3/2025Drukuj informację Ogłoszenie numer: 3/2025Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Inspektor ds. księgowości budżetowej oświaty
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Elbląg
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Oświaty
Data udostępnienia: 2025-02-12
Ogłoszono dnia: 2025-02-12
Termin składania dokumentów: 2025-02-24 15:00:00
Nr ogłoszenia: 3/2025
Id ogłoszenia: 3
Zlecający: Urząd Gminy Elbląg
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie*
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełnia praw publicznych,
- wykształcenie co najmniej średnie ekonomiczne z minimum 3-letnim stażem pracy na podobnym stanowisku,
- niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy - Prawo oświatowe, ustawy - Karta Nauczyciela,
- znajomość obsługi komputera, urządzeń biurowych (ksero, skaner, drukarka), w tym znajomość obsługi programów finansowych,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku, na które przeprowadza się nabór.
b. Wymagania dodatkowe:
1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne;
2. Certyfikaty i zaświadczenia potwierdzające nabyte umiejętności;
2. Certyfikaty i zaświadczenia potwierdzające nabyte umiejętności;
3. Doświadczenie w pracy na stanowisku do spraw budżetu i księgowości oświatowej;
4. Znajomość zagadnień związanych z obsługą budżetu jednostek oświatowych;
5. Umiejętność obsługi programów finansowo – księgowych do obsługi księgowości
oświatowej - Finanse Vulcan, Vulcan Sigma, SJO Bestia
6. Predyspozycje osobowościowe : komunikatywność, dyspozycyjność, umiejętność pracy
zespołowej i samodzielnej.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Wykonywanie zadań w zakresie prowadzenia rachunkowości Publicznej Szkoły Podstawowej w Gronowie Górnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób zapewniający właściwe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, a w szczególności:
- opracowywanie w porozumieniu i z udziałem dyrektora jednostki planu finansowego jednostek obsługiwanych i jego zmian;
- sprawdzenie pod względem kompletności dokumentacji przekazanej przez obsługiwane placówki oświatowe pod kątem przeznaczenia księgowego oraz odpowiedniego przygotowania dokumentacji do realizacji zobowiązań i prawidłowej ewidencji;
- prowadzenie ewidencji księgowej zobowiązań na podstawie m.in. faktur, rachunków, not księgowych;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym obsługiwanej szkoły, stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, a także zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań oraz bieżące informowanie dyrektora jednostki obsługiwanej o stopniu realizacji planu finansowego szkoły;
- zapewnienie prawidłowego i terminowego ustalania i pobierania należności z tytułu dochodów budżetowych oraz ich odprowadzania do budżetu gminy;
- sprawdzanie prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę obsługiwaną pod względem finansowym;
- wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki obsługiwanej;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, wydanych przez dyrektora jednostki obsługiwanej zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad dokonywania wydatków publicznych;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki obsługiwanej;
- zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych oraz zorganizowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, przed zaginięciem i zniszczeniem;
- organizowanie i nadzorowanie całości prac związanych z inwentaryzacją mienia jednostki obsługiwanej oraz rozliczanie wyników przeprowadzonych inwentaryzacji,
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego jednostki obsługiwanej;
- terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych jednostki obsługiwanej;
- nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości dotyczących jednostek obsługiwanych wykonywanych przez pracowników podległych w jednostce obsługującej;
- przekazywanie danych i zestawień niezbędnych do terminowego wprowadzenia przez jednostkę obsługiwaną w bazie danych Systemu Informacji Oświatowej;
- dostarczanie przełożonemu niezbędnych opinii, informacji i materiałów w zakresie spraw merytorycznych.
- obsługa portalu sprawozdawczego Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie obowiązków sprawozdawczych dla jednostek podległych;
- zastępstwo podczas nieobecności głównego księgowego oświaty.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
1. miejsce wykonywania pracy – Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg i teren Gminy Elbląg.
2. zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
3. w pełnym wymiarze czasu pracy,
4. przewidywany termin rozpoczęcia pracy – marzec 2025 r.
5. stanowisko pracy zlokalizowane w budynku Urzędu,
6. praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV) podpisany własnoręcznie,
2. list motywacyjny podpisany własnoręcznie,
3. kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – podpisany własnoręcznie - stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe oraz o zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniuz pełni praw publicznych, nieposzlakowanej opinii, zgoda na przetwarzanie danych osobowych - podpisane własnoręcznie - załącznik nr 2 do ogłoszenia,
7. oświadczenie kandydata dotyczącego kodu identyfikacyjnego składającego się z 6 znaków ( kombinacja dużych i małych liter), jakim Urząd Gminy będzie się posługiwał publikując w Biuletynie Informacji Publicznej informacje o kandydatach, którzy spełniają wymagania formalne w przypadku, gdy kandydat nie wyrazi zgody na to aby jego imię i nazwisko publikowane było na etapie postępowania konkursowego, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia,
8. oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji stanowiący załącznik nr 4,
9. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. Ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. W przypadku przekazania dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność konieczne jest dołączenie własnoręcznie lub elektronicznie podpisanego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danychosobowych do celów naboru w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonychw Kodeksie Pracy oraz wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych,
10. brak podpisu pod którymkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów stanowi brak formalny i eliminuje kandydata z postepowania rekrutacyjnego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2025-02-24 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne umieszczone w zaklejonej kopercie z dopiskiem : „Nabór na stanowisko urzędnicze – inspektor ds. księgowości budżetowej oświaty należy przesłać na adres: Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85,82-300 Elbląg w nieprzekraczalnym terminie do 24.02.2025 r. do godz. 15:00. Decyduje data wpływu do siedziby tutejszego urzędu.
Dokumenty można również składać przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) urzędu utworzoną na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP: /Gmina Elbląg /Skrytka ESP, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnione z wykorzystaniem profilu zaufanego lub na adres do e-doręczeń AE:PL-77537-51767-RVRUV-30.
Aplikacje, które wpłyną do tut. Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.Postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Wójta Gminy Elbląg odrębnym zarządzeniem.
Informacje o kandydatach spełniających wymagania formalne i zakwalifikowanie się do następnego etapu rekrutacji będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.gminaelblag.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Elblągu ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg.
Osoby zakwalifikowane do kolejnego etapu rekrutacji, powiadomimy mailowo lub telefonicznie.
Techniki i metody naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
• test wiedzy (opcjonalnie),
• rozmowa kwalifikacyjna.
VII. Informacje dodatkowe:
- Przez złożenie dokumentów uczestnik naboru wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej.
- Informacji o konkursie udziela: Główna Księgowa Oświaty – Izabela Sielewicz tel. 55 234-18-84 wew. 30.
- Dokumenty aplikacyjne złożone przez kandydata, który w drodze konkursu zostanie zatrudniony na stanowisku inspektora ds. księgowości budżetowej oświaty w Urzędzie Gminy Elbląg pozostaną w aktach osobowych.
- Zastrzega się możliwość unieważnienia postępowania konkursowego bez podania przyczyny.
- Dokumenty niezakwalifikowanych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy po zakończeniu naboru. Po upływie powyższego terminu dokumenty, które nie zostaną odebrane będą zniszczone.
* poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.