ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-03-13 13:58:30

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki

Osoba kontaktowa

Dominika Sałek, Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Adres e-mail

z0+26CevqQIAfwx4SMl7/2wZ518qhmHkTrIu1Tn0Ad9KDib9WzFL3anL33NXXOfIw5HN3Ct398ai8a4+oIYfB7TP/ygv0uPUdDFe53wmG7+ecHg/hq8uznZmTUtXOKVK

Sposób załatwienia

Zameldowanie na pobyt stały - wydanie zaświadczenia o zameldowaniu

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich 
pok. nr 8
ul.Browarna 85
82-300 Elbląg

Wymagane Dokumenty

1. druk "Zgłoszenia pobytu stałego" można złozyć w formie pisemnej lub formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dziecka - zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
2. Dowód osobisty.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tutuł prawny do lokalu - do wglądu (w oryginale)
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport

Czas realizacji

Niezwłocznie

Opłaty

1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego
 
2. 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika)
 
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" lub formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
 
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
 
W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
 
Zameldowanie w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglągu jego dowodu osobistego.

Podstawa prawna

 
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. u. z 2019 r. poz. 1781)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony