Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stałySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2015-03-13 13:58:30
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki
Osoba kontaktowa
Dominika Sałek, Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Adres e-mail
TjaawbVCvngV7lucPnGQqFb+CiKv/lHVV921pz2PL/3co+CJYIHs0wI/zYxfkUoAByKl0PFcOYyUnqmdTygze7lekUOxhnjEI4vZ9LqsOtzLDHjtgPUkbyk/K/uB4MyP
Sposób załatwienia
Zmieniasz miejsce zamieszkania? A może wracasz z zagranicy i nie masz meldunku w Polsce? Pamiętaj, żeby się zameldować. Możesz to zrobić przez Internet albo w urzędzie gminy.
Jeśli jesteś obywatelem Polski i twoje dziecko urodziło się w Polsce – kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia, z urzędu zamelduje twoje dziecko.
Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Swojego pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. Pamiętaj, że pełnomocnik musi mieć przy sobie dokument tożsamości.
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:
- nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
- mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8
ul.Browarna 85
82-300 Elbląg
Wymagane Dokumenty
- JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi własność przedmiotowego lokalu – w oryginale – do wglądu , na przykład:
- umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
- odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, numer księgi wieczystej,
- decyzja administracyjna,
- orzeczenie sądu,
- jeśli jest to nowo wybudowany budynek – odbiór budynku w oryginale – do wglądu,
- formularz zgłoszenia pobytu stałego – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy,
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport
Czas realizacji
Niezwłocznie
Opłaty
Usługa zameldowania jest bezpłatna.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:
- na pobyt stały wydawane przy zameldowaniu – jest bezpłatne,
- każde kolejne zaświadczenie wydane po zameldowaniu, gdy na przykład zgubisz zaświadczenie wydane przy zameldowaniu – 17 zł,
- opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. Nie podlega opłacie skarbowej udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" lub formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
Zameldowanie w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglągu jego dowodu osobistego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. u. z 2019 r. poz. 1781)