ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomości

Szczegóły informacji

Ustalenie numeracji porządkowej nieruchomości

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2020-07-23 09:28:57

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Celina Marzec

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elblag
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg 
pokój nr 35
 
Złożenie wnioksu: sekretariat, pokój nr 20

Telefon kontaktowy

55 234 18 84 wew. 45

Sposób załatwienia

1. Złożenie wniosku właściciela o nadanie numeru. Załącznik do wniosku: kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub poinwentaryzacyjnej w skali nie mniejszej niż 1: 10000 lub kopia projektu zagospodarowania działki.
2. Wydanie zawiadomienia o nadaniu numeracji porządkowej nieruchomości.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg, ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg, pok. nr 35

Wymagane Dokumenty

Oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym następuje z urzędu lub na wniosek właściciela (zarządcy) nieruchomości.
 
1. Wniosek właściciela o nadanie numeru.
2. Kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub poinwentaryzacyjnej w skali nie mniejszej niż 1: 10000 lub kopia projektu zagospodarowania działki.
 
Dodatkowo:
1. Dotyczy budynku istniejącego - kopia zawiadomienia o zakończeniu budowy w przypadku budowy zakończonej niedawno. 
 

Opłaty

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy

Nie ma zastosowania.

Uwagi

Zgodnie z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, oraz Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ustala się numery porządkowe oraz prowadzi ewidencję numeracji i nazw ulic i placów.
Numer porządkowy ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
 
Zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. cytowanej wyżej ustawy, właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym i nazwą miejscowości. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
 
Stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeksu wykroczeń, „Kto będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany. Tej samej karze podlega, kto nie dopełnia obowiązku oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości”.

Podstawa prawna

art. 47a ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne oraz § 5 ust. 8 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony