ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego Drukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:49:21

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85 , 
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Sposób załatwienia

Wydanie zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego"
 
Dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu)
 
Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu)

Czas realizacji

niezwłocznie

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

Brak - czynność materialno - techniczna.

Uwagi

1. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego  przebywającego poza terytorium RP- dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
 
2.  Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
 
3. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
 
4. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego - zaświadczenie o utracie dowodu osobistego wydaje się na żądanie .
 
5. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej niż przez 2 miesiące.
 
6. Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
 
7. W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz. 267 z późn. zm.)
 
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2010r. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.)
 
Rozporządzenie Ministra Spraw wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postęowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015, Nr 212 z późn. zm.)
« powrót do poprzedniej strony