Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stałySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2015-03-13 13:58:30
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki
Osoba kontaktowa
Wiesława Bęben
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8
ul. Browarna 85
82-300 Elbląg
Telefon kontaktowy
55 234-18-84 w.40
Adres e-mail
wieslawa.beben@gminaelblag.pl
Sposób załatwienia
Zameldowanie na pobyt stały - wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8
ul.Browarna 85
82-300 Elbląg
Wymagane Dokumenty
1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dziecka - zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
2. Dowód osobisty.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tutuł prawny do lokalu - do wglądu (w oryginale)
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport
Czas realizacji
Niezwłocznie
Opłaty
1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego
2. 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika)
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstęnemu, zstęnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego"
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
Zameldowanie w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postęowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz. 267 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglągu jego dowodu osobistego.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postęowania adminstracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz. 267 z późn. zm.)
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. nr 217, poz. 1427 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.u. z 2014r. poz. 1628 az późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnetrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)