Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Podział nieruchomości
Wydział: Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2010-12-20 10:48:50
Termin załatwienia
Wniosek zostaje załatwiony w trybie decyzji administracyjnej w terminie do 60 dni
Osoba kontaktowa
Anetta Rutkiewicz
Miejsce załatwienia
Telefon kontaktowy
055 234 18 84 wew.45
Adres e-mail
anetta.rutkiewicz@gminaelblag.pl
Sposób załatwienia
1.Złożenie wniosku o zaopiniowanie zgodności przedłożonego wstępnego projektu podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego, sporządzonego według załączonego wzoru.
2.Jeżeli wniosek nie zawiera wymaganych dokumentów lub brak jest załączników pracownik wzywa wnioskodawcę, celem uzupełnienia w terminie 7 dni od daty doręczenia zawiadomienia.
3.Uzgodnienie wstępnego projektu podziału nieruchomości z planem miejscowym lub decyzją o warunkach zabudowy oraz przepisami odrębnymi. W przypadkach określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami nie opiniuje się wstępnego projektu podziału nieruchomości ( wydawana jest decyzja zatwierdzająca projekt podziału nieruchomości ).
4.W przypadku gdy wstępny projekt podziału nieruchomości jest niezgodny z ustaleniami planu miejscowego, a w razie jego braku, niezgodny z przepisami odrębnymi powołanymi powyżej lub decyzją o warunkach zabudowy, zostaje wydane postanowienie o negatywnym zaopiniowaniu wstępnego projektu podziału nieruchomości, kończące w tym przypadku procedurę ( postanowienie doręczane przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub bezpośrednio wnioskodawcy za potwierdzeniem własnoręcznym podpisem ).
5.Po upływie terminu zażalenia na postanowienie (tj. 7 dni) oraz po zatwierdzeniu operatu technicznego z podziału nieruchomości, wnioskodawca dostarcza mapę z projektem podziału, wykaz zmian gruntowych i protokół przyjęcia granic, sporządzone przez uprawnionego geodetę, w celu wydania decyzji zatwierdzającej podział.
6.Dokonanie analizy zgodności dostarczonej mapy zawierającej projekt podziału z wstępnym projektem podziału
7.Wydanie decyzji administracyjnej, zatwierdzającej podział.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
1.Dokument, stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości;
2.Aktualny wypis i wyrys z rejestru gruntów;
3.Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.);
4.Oświadczenie o nie posiadaniu ww. decyzji;
5.Wstępny projekt podziału nieruchomości sporządzony na kopii mapy zasadniczej , a w przypadku jej braku – na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu ( z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art.95 ww. ustawy);
6.Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości, wpisanej do rejestru zabytków.
1.Mapa z projektem podziału;
2.Wykaz zmian gruntowych;
3.Protokół przyjęcia granic
4.Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
Czas realizacji
Wniosek zostaje załatwiony w trybie decyzji administracyjnej w terminie do 60 dni
Opłaty
Tryb odwoławczy
Podstawa prawna
1) Rozdział 1 działu III ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami
(tj.: Dz.U. Nr 102 z 2010 r., poz. 651, z późniejszymi zmianami);
2) Ustawa z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
(tj.: Dz.U. Nr 98 z 2000 r., poz. 1071 z późniejszymi zmianami);
3) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. 268 z 2004 r., poz. 2663).