ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:46:29

Termin załatwienia

30 dni od daty złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Sposób załatwienia

zgodnie z procedurą administracyjną

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

wypełniony druk wniosku - załącznik nr 1
- 2 aktualne fotografie o wymiarach 3,5x4,5 z lewym półprofilem i widocznym lewym uchem (bez kolczyka)
- odpis skrócony aktu  małżeństwa
- odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński, w przypadku zmiany danych  - składających po raz pierwszy
- poświadczenie obywatelstwa - w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jego posiadania
- dowód uiszczenia opłaty
- zaświadczenie o utracie dowodu osobistego otrzymane przy zgłoszeniu utraty dokumentu

Czas realizacji

30 dni od daty złożenia wniosku

Opłaty

30 zł w kasie Urzędu Gminy Elbląg ( pokój nr 32) lub na konto BOŚ S.A. oddział Elbląg 2015 4012 7420 1952 4324 8800 01

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście.
- Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania.
- Osoby po ukończeniu 65 roku życia otrzymują dowód osobisty na czas nieokreślony.
- Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych mają obowiązek zgłoszenia aktualizacyjnego, po wyrobieniu dowodu osobistego, do właściwego Urzędu Skarbowego. Można tego dokonać za pośrednictwem organu wydającego dowód osobisty. Osoby pobierające świadczenie emerytalne lub rentowe mogą dokonać tego zgłoszenia za pośrednictwem świadczeniodawcy.

Podstawa prawna

Art. 34 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 933 z późn. zm.)
- Art. 1 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników ( Dz. U. z 2004 r. Nr 151, poz. 1593)
- Rozdział 2 § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. z 2000 r. Nr 112, poz. 1182 z późn. zm.)
- § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. z 2000 r. Nr 105, poz. 1110 z późn. zm.)
- § 1 ust. 2 a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych ich wymian, zwrotu lub utraty (Dz. U. z 2003 r. Nr 56, poz.500)
- § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. z 2004 r. Nr 209, poz. 2129)
- Część I, pkt 53 kol. 3 tabeli stanowiącej załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635)

« powrót do poprzedniej strony