ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:46:29

Termin załatwienia

30 dni od daty złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Marta Wojarz

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Sposób załatwienia

zgodnie z procedurą administracyjną

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2. Kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 3,5x4,5 cm wykonana na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobe w pozycji frontalnej bez nakryzcia dłowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząc na wprost z otwartymi oczami nieprzysłonietym włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.Fotografia powinna być wykonana na papierze fotograficznym lub papierze przeznaczonym do drukarek. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografie o wymiarach co najmniej 492x610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, spełnijącą powyższe wymogi.
3. dotychczasowy dowód osobisty lub w przypadku utraty - ważny paszport (do wglądu)
 

Czas realizacji

30 dni od daty złożenia wniosku

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście.
- Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 5 roku życia, jest ważny przez okres 5 lat od daty wydania dowodu osobistego
- Dowód osobiosty  wydany osobie, która ukończyła 5 rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego
 
2. Wniosek składa się w organie dowolnej gminy na terytorium RP.
 
3. Pełnoletni obywatel RP zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.
 
4. Dowód osobisty należy wymienić w przypadku:
- upływu ważności dowodu osobistego - co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności,
- zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym - niezwłocznie,
zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego, w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym identyfikację jego posiadacza - niezwłocznie,
- uszkodzenie dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza - niezwłocznie
- wymiana dowodu bez warstwy elektronicznej,
- upływ terminu zawieszenia dowodu osobistego,
- brak możliwości identyfikacji i uwierzytelnienia lub złożenia podpisu osobistego,
- brak certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia lub certyfikatu podpisu osobistego.
 
5. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizaujących zadania publiczne.
 
6. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
- osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny,
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny,
Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobom wymienionym wyżej wymaga ich obecności przy składaniu wniosku. Wyjątek stanowią osoby, które ukończyły 5 rok życia.
 
7. W przypadku niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobnistego z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, wnioskodawca zawiadamia o tym organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba, że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie tego wniosku.
 
8. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek. Z wyjątkiem następujących przypadków:
- dowód osobisty wydany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych, odbiera rodzic lub opiekun prawny,
- dowód osobisty wydany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator,
- w przypadku przyjęcia wniosku o wymianę dowodu osobistego w miejscu pobytu wnioskodawcy, odbioru może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególowym do dokonania jego odbioru ( dotyczy to sytuacjiw pkunkcie 7 działu "Uwagi")
 
 
 

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz.U. z 2014 r., poz. 1888 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistyc (Dz.U. z 2015 r., poz. 212 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 stycznia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2019, poz. 224 )
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony