ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:46:29

Termin załatwienia

30 dni od daty złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Dominika Sałek, Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Adres e-mail

qUmYNAYbg3A7qb3DuZYX+u/oitbJkKrrQs8CzhzenABqwT1Wr3j49Z7gISITpZBLqCNd4fUSmw8iuljAgJH0w4iWvNGj6EcZJP6RbCxlkImdMUuZy/SxGP1gy+8dZybv

Sposób załatwienia

Złóż wniosek o dowód osobisty jak najszybciej, jeśli:
  • masz ukończone 18 lat i nie masz jeszcze dowodu osobistego,
  • twój obecny dowód osobisty traci ważność, złóż wniosek co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności,
  • zmieniły się dane osobowe w twoim obecnym dowodzie, na przykład nazwisko,
  • zmienił się twój wygląd, co utrudnia albo uniemożliwia rozpoznanie cię,
  • twój obecny dowód zagubił się, został zniszczony lub skradziony,
  • certyfikaty w twoim dowodzie zostały unieważnione,
  • chcesz mieć dowód osobisty z warstwą elektroniczną i odciskami palców.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 roku życia) składa rodzic, opiekun albo kurator. Do złożenia wniosku dla osoby małoletniej wymagana jest obecność jednego z rodziców wraz z jego dokumentem tożsamości (tj. dowodem osobistym lub paszportem).
 
PAMIĘTAJ!
  • osoby, które ukończyły 5 rok życia muszą być obecne przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego,
  • podczas składania wniosku o wydanie dowodu osobistego pobierane są odciski palców od osób powyżej 12 roku życia.
 
NIE MUSISZ wymieniać dowodu, jeśli zmienia się twój adres zameldowania, nazwa urzędu, który wydał twój dowód, albo nazwa miejsca urodzenia.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Do wniosku o wydanie dowodu osobistego załącza się kolorową fotografię o wymiarach 35×45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, i odzwierciedlającą w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego.
 
Fotografię wykonuje się nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego.
 
Osoba na fotografii patrzy na wprost oraz ma naturalny wyraz twarzy, zamknięte usta, twarz nieprzysłoniętą włosami, widoczne brwi, oczy i źrenice.
 
Osoba na fotografii jest przedstawiona bez nakrycia głowy. Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny, a osoba ta przedłoży zaświadczenie o przynależności do kościoła lub innego związku wyznaniowego zarejestrowanego w Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z właściwymi dla nich przepisami. Osoba może także załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile uprawdopodobni, że taka potrzeba wynika z konsekwencji przebytego leczenia lub zaistniałego wypadku.
 
Osoba na fotografii jest przedstawiona bez okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wadą narządu wzroku może załączyć fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, o ile osoba ta przedłoży orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.
 

Czas realizacji

30 dni od daty złożenia wniosku

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

Dowód osobisty wydaje się na wniosek.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w siedzibie organu gminy na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym czytelnym podpisem, wypełnionym przez wnioskodawcę albo przez pracownika tego organu na podstawie danych podanych przez wnioskodawcę i zawartych w rejestrze PESEL. Wniosek o wydanie dowodu osobistego osobie do 12. roku życia można złożyć na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
 
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
 
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek,  składa jedno z rodziców, opiekun 
 
Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek,  nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671  z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. poz. 1865)
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony