ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Elbląg
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-10-10 13:46:29

Termin załatwienia

30 dni od daty złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Dominika Sałek, Wiesława Bęben

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Elbląg 
ul. Browarna 85
pokój nr 8

Telefon kontaktowy

55 234-18-84 w.40

Adres e-mail

dX19xGDMTxfQGoltsl1spp0cTXWTL4dawwHscege95AUUCn1eblcxooXPyt3DytwDRAvpGoELQOd07cJqVf4tYOlLuavPCGqvqEXaU7vCoFvMjSVXkceWKzn4fTrWgJa

Sposób załatwienia

Złóż wniosek o dowód osobisty jak najszybciej, jeśli:
  • masz ukończone 18 lat i nie masz jeszcze dowodu osobistego,
  • twój obecny dowód osobisty traci ważność, złóż wniosek co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności,
  • zmieniły się dane osobowe w twoim obecnym dowodzie, na przykład nazwisko,
  • zmienił się twój wygląd, co utrudnia albo uniemożliwia rozpoznanie cię,
  • twój obecny dowód zagubił się, został zniszczony lub skradziony,
  • certyfikaty w twoim dowodzie zostały unieważnione,
  • chcesz mieć dowód osobisty z warstwą elektroniczną i odciskami palców.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 roku życia) składa rodzic, opiekun albo kurator. Do złożenia wniosku dla osoby małoletniej wymagana jest obecność jednego z rodziców wraz z jego dokumentem tożsamości (tj. dowodem osobistym lub paszportem).
 
PAMIĘTAJ!
  • osoby, które ukończyły 5 rok życia muszą być obecne przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego,
  • podczas składania wniosku o wydanie dowodu osobistego pobierane są odciski palców od osób powyżej 12 roku życia.
 
NIE MUSISZ wymieniać dowodu, jeśli zmienia się twój adres zameldowania, nazwa urzędu, który wydał twój dowód, albo nazwa miejsca urodzenia.
 
Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby małoletniej do ukończenia 12 roku życia, można złożyć przez Internet.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Elbląg ul. Browarna 85 , pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego.
 
Do wniosku o wydanie dowodu osobistego należy dołączyć fotografię spełniającą następujące warunki:
  • zdjęcie powinno być aktualne – zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  • na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie,
  • zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
  • twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia, musi być równomiernie oświetlona (niedopuszczalne są odbicia światła na skórze czy włosach i cienie na twarzy),
  • tło zdjęcia powinno być białe, oświetlone jednolicie, pozbawione cieni i elementów ozdobnych,
  • na zdjęciu może być jedynie osoba, która jest fotografowana.
 
Szczegółowe informacje dotyczące zdjęć dołączanych do wniosku można znaleźć tutaj.
 
Przykłady prawidłowych zdjęć:
 
Przykłady nieprawidłowych zdjęć:

Czas realizacji

30 dni od daty złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dowód osobisty należy odebrać osobiscie w urzędzie, w kótrym złożono wniosek. Jeśli masz dotychczasowy dowód osobisty weź go ze sobą do urzędu.
 
Sprawdź czy twój dowód jest juz gotowy do osbioru! Można zrobić to wygodnie przez Internet wprowadzając jedynie numer wniosku.

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

Dowód osobisty wydaje się na wniosek.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w siedzibie organu gminy na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym czytelnym podpisem, wypełnionym przez wnioskodawcę albo przez pracownika tego organu na podstawie danych podanych przez wnioskodawcę i zawartych w rejestrze PESEL. Wniosek o wydanie dowodu osobistego osobie do 12. roku życia można złożyć na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
 
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
 
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek,  składa jedno z rodziców, opiekun 
 
Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek,  nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671  z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. poz. 1865)
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony